Dagen


Idag har jag PLUGGAT. Hör och häpna, jag har tagit studenten
men pluggar ändå... Hur får vi ihop det? Jo det är nämligen så
att på måndag, om en vecka, ska jag göra ett så kallat reellt
prov som visar på att jag har vad som krävs för att söka en
kockutbildning i Båstad. Jag vet inte hur det kommer att gå men
jag håller tummarna, samtidigt håller jag mina småtår på att E
kommer in på den skola hon sökt i Växjö. Besked får hon denna
vecka.

Efter lite plugg och städ åkte jag och E till min mamma för att hämta
upp lite kläder och sedan bar det av till affären då jag skulle handla.
Jag fick i uppgift igår att jag skulle laga mat idag. Måste öva nu när
jag ska bli kock :) Pappa och jag bestämde att det skulle bli
korvstoganoff ör det har jag aldrig gjort innan, sagt och gjort och den
smakade faktiskt bättre än vad jag själv föreställt mig... (Tur det)

Efter maten plockade vi undan i köket och nu sitter vi vid varsin dator
och nördar oss. E ska sova här inatt och i morgon blir det mer plugg.

Hoppas ni alla haft en bra måndag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0