Update!

Här satt jag och kämpade, i en hel halvtimme för att knåpa ihop

ett inlägg, det försvann när internet inte ville jobba med mig längre.
Jag börjar om från början!
sitter för tillfället på terassen, just det, vi har en terass. Ingen balkong
utan en terass. Med stol, bord och stenplattor, blommor och lite småkryp.
jag mår riktigt bra bra just nu, solen lyser, jag har bränt mig på näsan,
svetten rinner, jag har gjort hamam. I en timme blev jag skrubbad, skummad
och masserad. Vi dricker drinkar, badar i poolen, går till bazzaren. Många
inkastade, lite jobbigt men jag överlever. Idag köpte jag ett par RayBan för
48 svenska kronor. Äkta såklart, skulle inte tro annat! Hahah...
Frukosten är sådär, lunchen och middagen ätbar, snackbaren används flitigt
och dt blir många vändor till baren där drinkarna egentligen är alldeles för
starka.
Utsikten är helt amazing! Vi bor uppför backen som tar död på en varje gång
man ska upp för den. Men lite träning har aldrig skadat..
Idag, nu på kvällen hittade jag ett fat jag ska köpa. Han som hade den lilla
butiken hade ett väldigt roligt sätt att se på hans unika och otroligt fina tallrikar
och skålar på. Alla var nämligen handmålade och den ena mer unik än den andra.
De vad handmålade av barn, enligt honom hade barnen bättre ögon än äldre
människor. Detta är också översatt barnarbete på svenska. Jaja, allt det är fel
men en sådan tallrik följer med mig hem. Det är jag värd, en sådan tallrik har
jag tänt på i månader nu! Men framför allt vill jag gynna den söta lilla gubben
med en framtand. Någon måste ju hjälpa honom med hans affärer. Inte bara
tallrikarna och skålarna var fina. Hela det lilla krypinnet var otroligt fint. Tallrikar
från golv till tak och skålar som stod prydligt uppradade på bordet mitt i affären.
Drinkarna som vi dricker gör oftast av en man som blivit min kompis, Adem heter
han. Han spär ut drinkarna till oss, svarar på våra frågor om böneropen och
marknaderna och i gengäld lär vi honom svenska. Igår var det ´hur gammal är du?´
Jag har skypat med min pappa, målat i pettsson och findus målarbok som vi hade
med oss och jag läser en bok EN DAG. Hur bra som helst. Jg är uppslukad i denna
roliga, sorgliga och dramaliknande bok. Läs den när ni får chansen. Kommer även
ut på bio i oktober.
Nu ska jag runda av för att gå in i vårt svala härliga rum. Air condition står på full
sprutt och jag ska ta och duscha av mig svetten innan jag hoppar i sängen. Nu vet
ni alla att vi mår bra! Och det gör vi verkligen. Vi njuter av varenda sekund här nere.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0