Dimma, kråkor och häxor..


Även idag ligger dimman tjock över min stad och kråkorna skrattar
åt mig. De sitter uppe på varje lyktstolpe och tycker att deras liv är
lagom roande i denna bitande kyla. Jag tror dock inte dom har lika
kul som jag har. För jag har det så bra i mitt liv att jag kan gå innanför
dörren och värma mig. De kan inte dom. Fast i ärlighetens namn tror
jag inte kråkorna har det så dåligt dom heller. De har säkert en familj,
de kan åka utomlands exakt när de vill. De har gratis mat från våra
gräsmattor och deras liv är nog inte så pjåkigt ändå!

Förövrigt så känns min stad som en spök och häxstad idag!


Exakt såhär känns det idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0