Midasommarafton och Skäralid

Dagen började med ett jobbpass på 4 timmar. Det är trevligt att jobba på högtidsdagar
tycker jag. Kunderna kommer in med energi, blommor i händerna, kostym och fina klänningar.
Ett barn sjunger på Idas sommarvisa och ett annat klagar lite för att den inte fick den dvdfilmen
han ville ha. Det är härligt att se alla dessa olika sorters kunder komma in varje dag.

I alla fall. Efter mitt otoligt långa jobbpass tog jag mig hem och packade. Sedan tryckte jag
och Emma oss in i bilen för att ta oss till Skäralid som ligger 45 minuter från vår stad. Sagt och
gjort. Den GPSen jag har, som jag för övrigt hatar för tillfället, tog oss fel. Eller kan det bero på
chauffören?
 Efter att ha kört fel, kommit på rätt väg och sedan faktiskt kommit fram, 40 minuter
sena blev vi välkomnade med en härlig midsommarmiddag. Sill, potatis, nubbe, prinskorv,
gräddfil och gräslök. Det vanliga på ett midsommarbord med andra ord. Så mätt som jag var har
jag nog inte varit på länge! Efter middagen, liten promenad runt sjön och sedan tillbaka till
jordgubbarna och glassen. Nyhet för i år, till jordgubbarna blev det knäckglass. Men jag ska säga
att det slank ner det med. Så alltså efter jordgubbar och några vändor skitgubbe (många gubbar)
intog vi sängen med en film. En helt perfekt midsommarafton helt enkelt.

          
         



          

Skäralid är otroligt vackert. Idag tog vi en promenad inne i naturrresarvatet.
Åt blåbär och harsyra, gick i 4 kilometer och drack vatten ur en vattenkälla. UNDERBART! Sedan körde
vi hem och jag tackar för denna midsommar! Ses nästa år, bland kostymer, harsyra, blåbär och en och
annan gubbe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0