En fågel i mitt hus.


Jag har ett problem som jag precis upptäckt är återkommande. Det är nämligen så i
mitt rum går skorstenen. Förra året hade jag en fågel i skorstenen. Ingen trodde mig
och sa att det är en mus eller någt liknande. Jag stod på mig och sa "nej, det är en fågel".
Ingen trodde mig innan jag visade att det KRAXADE i skorstenen. Nu upptäckte jag precis
att det kraffsar på samma sätt som förra året. Ska jag ha oturen med mig och tro att det
är en ny fågel som sitter fast, bygger bo eller hittar på andra hyss. Det återstår att se,
eller det kanske är ett tecken på att våren är här? OM det är det så kan jag faktiskt nöja mig
med en fågel i min skorsten..



Ps. Under tiden som jag skrev detta inlägget har jag fått det bekräftat. En frågel kvittrade
precis till och det var inget fult KRAX utan ett fint litet kvitter. Våren kanske är här för att
stanna? Jag håller i alla fall tummarna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0