Rain on my parade.

Himlen mullrar, det har precis kommit en skur, jag öppnar fönstret för att
känna doften av blöt asfalt. Bästa lukten på hela sommaren. Förrutom grillat,
smält glass, syrener, pioner. Okej jag ger mig, listan kan göras lång men jag
bryr mig inte för blöt asfalt luktar så gott. Inomhus hör jag pappa som damsuger
och i bakgrunden spelas Glee på högsta volymen. Är inte livet underbart ibland!
Nu bilxtar det lite vackert på himlen också. Hoppas det spricker upp till i morgon,
vill inte flyga i oväder. Jag har inte börjat packa än men det gör inget. Det är på
något sätt okej och jag vet att det kommer lösa sig i slutändan i alla fall. Jag
kanske ska ta och tömma min papperskorg som börjar bli överfull igen. Eller kolla
på ett avsnitt av One tree hill. Nu börjar det regna igen. Det är bra, lukten kommer
tillbaka och vår gräsmatta mår bra. Pappa har gödslat idag. Egentligen är jag så
fruktansvärt rastlös. Har massor att göra men ändå ingenting på listan. Kanske
sitter här ett tag till och fördriver tiden lite. Äta en piggelin kanske?
Det regnar in, måste stänga fönstret lite!




Kommentarer
Postat av: Maja

Regn på en solvarm asfallt.

Nyklippt gräs.

Oväder.

2011-05-25 @ 18:57:52
URL: http://majaannajosefin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0