Happy, happy happy!

Jag klarade tentan! Jag är otroligt glad över detta. Åh, en kurs+ praktik kvar sedan
är jag i mål! För övrigt sitter jag fortfaradne i pyjamas. Ska gå och göra mig lite
lunch tänkte jag. Vet inte riktigt vad men något kan vi kanske gräva fram från kylen..

En annan glädjande nyhet! Jag har blivit erbjuden och tackat JA till en 50% tjänst på
jobbet. Ett vikariat fram till februari. Fast lön, fasta tider, underbara kollegor
(visste jag ju redan!). Detta är helt otroligt vilket flyt jag har just nu. Det går fruktansvärt bra.
Jag är nöjd, men jag har kämpat. Framförallt med skolan. Jag börjar i alla fall mitt vikariat
på tisdag. Då kör jag igång för fulla muggar. Det är också helt sjukt mycket jag har att
göra just nu, förrutom jobbet så är det skolan, om 1½ vecka fyller jag 20 år! Om 2
veckor ska jag ha födelsedagskalas vilket innebär en hel del planerande. En
praktikplats ska fixas, en middag uppe i UMEÅ på fin restaurang för 20 pers ska lagas.
Julklappar ska inhandlas (ja jag måste börja i tid för att hinna), jobbet i Halmstad ska göras
klart, vänner ska umgås, familjen ska jag mysa med och mitt i allt detta ska jag hinna
med mig själv också. Ja men herre gud, ni hör ju själva. Sedan i slutet, sist på listan måste
jag tillägga. Jag trivs! Jag trivs som fisken i vattnet. I allt detta kaos! Ja jag kallar det kaos.
I min kalender måste jag märka upp allt i olika färger, skriva stora bokstäver och hålla på
för att inte glömma något viktigt! Allt är viktigt och allt ska hinnas med!

Nu ska jag försöka göra mig den där lunchen för att sedan göra något viktigt denna lördag.
Städa mitt arbetsrum kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0