Tänk på hur långt du har kommit, inte hur långt du har kvar.

Sitter på skolan. Inlämning av min mat (tentamen) skedde prick 12.20.
Jag fick lite kommentarer, dock ville de inte ge mig något betyg än. Alla
andra får det med detsamma men de ville fundera lite på mitt betyg. Jag
stod och skakade. Sedan kunde jag inte hålla tårarna borta. Det bara sprutade
från mina små gröna ögon. Klockan 3 ska jag vara tillbaka för att få mitt betyg.
Jag hoppas, jag hoppas, jag hoppas med hela mitt hjärta att jag ska klara det.
Så här jag sitter och väntar nu, på plan 1, någon spelar piano. Rummet är helt
öppet till tak. Någon som spelar är väldigt väldigt duktig. Jag vet inte vad låten
heter men det spelar inte så stol roll. Jag sitter här, och hoppas, och lyssnar.
Det är fint. Jätte fint! Jag längtar hem. Nu har jag snart varit borta i en vecka.
Sovit på en soffa i en vecka. Bott i en resväska i en vecka. Ikväll får jag sova i
min egna säng. Min alldeles egna stora fina säng! Ikväll får jag kolla på film på
min nya DVD. Ikväll får jag träffa min familj. Ikväll slipper jag sova på en soffa.
SA jag förresten att jag längtade hem?!
Ska bara klara av de sista timmarna i skolan. Har jag tur är jag godkänd på
tentamen, det i sin tur betyder också att jag blir godkänd i hela denna kursen!
Jag håller alla mina tummar och tår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0