Tentamen, risotto och lite kusiner!

Jag börjar bli förkyld. Det är det sista jag vill. Imorgon vid denna tiden står jag
i köket i skolan, på mig kommer jag ha mina kockbyxor och en vit kockrock med
blå detaljer på. Ikväll åker jag upp, denna gången ska det bli extra nervöst för på
tisdag ska jag göra min tentamen. Jag vill inte jag vill inte jag vill inte. MEN jag
måste! Detta eviga dilemma, jag vill inte men jag måste! Bara att ta sig igenom det..
Jag provlagade min meny i söndags för pappa och Em, lite ändringar ska göras
annars är den nog ganska bra, men jag är nervös ändå. Min lärare skrämde upp
mig i förra veckan och sa att min examinator är rak, stenhård och superärlig!
Kommer jag börja gråta? Vi får ju inte hoppas på det...
Nu ska jag ta mig ner i köket, laga lite risotto som jag måste öva på. Sedan är det
kanske dags att börja packa. Eller vad tror ni?! Åker klockan 6 ikväll, typ. Så ja det
börjar nog bli dags.
Förresten om knappt en månad fyller jag år, och om knappt 5 veckor är lillkusin
beräknad. Lillkusin är ju förresten en liten Arvid. Och Arvid ska jag få träffa. Betyder
ännu en kusin, då är jag uppe i ett kusinantal som slutar på 16 totalt! Har jag
räknat rätt? Vet inte, vi är många många kusiner. Jag har tappat räkningen...
NU, ner till köket!

Kommentarer
Postat av: Moster Annelie

Om exakt 4 veckor är han beräknad, om jag får be!

2011-10-19 @ 10:31:47
Postat av: Moster Annelie (igen)

Och antal kusiner... Det beror ju på om du räknar Annikas m.fl. barn? I så fall har du i alla fall 12 st på vår sida släkten! Vet inte hur många det är på din pappas sida.

2011-10-19 @ 10:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0