Take a chance!

Ja men oj vad det gick bra med det här som kallas uppdatering... Eller inte!
Från och med NU ska jag bli bättre. För er skull. Om ni ens är några som läser?
 
VARNING FÖR VÄÄÄÄLDIGT LÅNG TEXT!
 
Anyway, nu har jag snart varit här en vecka och denna veckan har gått otroligt snabbt.
Jag kan ta det från början.
Söndag. Flygresa och allt gick toppen, trots 3 väskor?! Välkomstmöte och jag fick mitt
rum. Fängelsecellen! Mer om det.. 
Måndag. Vi började i skolan 8.30. Ett test (skrev inte ett ord), sedan rundvandring både
på skolan och inne i Malaga city. Bor ca 15 minuter med buss utanför city. Sedan hade
vi lektion 13.00-14.30. Jag la mig vid poolen, gjorde läxan och tog det lugnt. Efter det
gick jag för att byta rum. Det första jag fick var inte alls som jag hade blivit lovad.
2x2 m inkl toalett och dusch.. Med tre väskor. Ja resten får ni räkna ut själva. Så i alla fall.
Jag fick bytt rum och jag om till himlen. Kyl, fläkt, stor säng, stort rum och fint badrum.
Här kan jag stanna i 8 veckor.
 
Tisdag och resten av veckan. Lite häng på kvällarna med människor jag träffat.
Trevliga människor. 2 svenska tjejer från Markaryd som jag trivs ofantligt bra med.
En hollänska, en dansk, en tysk, en engelsman (från Malaysia men bosatt i
Nya Zeeland större delen av livet), ett norskt gäng och några italienare.
Ja det är bred nationalitet på skolan vilken bara är kul!
 
Ikväll ska jag och de svenska tjejerna J och M äta lite mat här på restaurangen.
Det är alltid trevligt att få lite sällskap. Äta själv är ju kanske bland det tråkigaste
att göra själv!
 
Imorgon ska vi nog på dagsutflykt till Nerjas, men vi får se hur det blir med det.
Har även bestämt mig för att testa på scubadiving. Skolan anordnar massor av aktiviteter
och scubadiving är en av dom.. Man kan även åka till Marocco för en helhelgsutflykt.
Det är jag lite sugen på men kostar en del så kanske sparar det några veckor. Dom har 
det varje helg så någon brådska är det ju inte.. 
 
Med tiden går snabbt. Som sagt en veckan har gått på söndag. Självklart har jag haft
hemlängtan men den har varit "hanterbar". Jag känner att jag kan vara här 7 veckor
till utan problem. 
På måndag kommer jag att flyttas till nästa nivå i mitt lärande. Spännande!
Det är fortfarande svårt men det känns som att det blir lättare och lättare för varje
dag som går och det släpper nog snart! Och det kanske inte är så konstigt att det
är svårt när jag lär mig ett helt nytt främmande spåk, eller?
Nu är det dags för mig att runda av. Middag står på schemat och jag hoppas på
tapas.
 
Hoppas att ni har det bra. Hörde att ni hade regn och rusk! Blä... 
Och ja jag ska försöka bli bättre. Har ju faktiskt rätt så bra internet här så det är
ju bara mig det beror på... Jaja.
So long!
 
 

Dålig bild men världens bästa lillebror. "Puss puss" från Skype gjorde min dag!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0