Julie and Julia

Ojojoj, jag skulle så gärna vilja bli kock! Vägen dit är lång men jag kommer
inte att ge upp. Nu har jag sökt en utbildning i Umeå där jag hoppas på att
komma in. Nu ska jag bara vänta till sommaren för att få veta om min dröm kan
bli sann eller inte!

Men det jag tänkt börja med är att göra ett pocherat ägg, de pocherar ägg i filmen
Julie and Julia, vilket jag förövrigt älskar.
När man pocherar ett ägg kokar man det utan skal, det kallas även för ett förlorat ägg.
Jag vet inte hur det smakar men min mamma säger att det är gott.
Jag tänkte göra pocherat ägg idag men det blev inte av så jag gör ett försök imorgon i
stället. Bildbevis kommer då jag gjort det, då ska jag även berätta hur det smakar.




Kan inte göra annat än att älska Meryl Streep i denna underbara film.


Ciaó

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0