Matblogg?


Ska jag starta en matblogg... Just nu är det ganska många frågor
fram och tillbaka i min skalle men det är mycket i mitt liv som pågår
för tillfället. Frågorna måste ställas för att jag ska få någon rätsida
på det hela. Näh. Det blir nog ingen matblogg. Kommer nog bara lägga
in lite fler recept på denna bloggen. Så får det bli! Kan börja med det
första receptet. Det är på den maten vi åt hos bästa vän igår.

Päronkyckling med sting.

Dock har jag ingen bild med här är bild som jag lånat från arla.se



Härligt kycklingrecept med hetta från ingefära och sambal oelek.
Styrkan på rätten kan du styra så maträtten passar alla i familjen.
 
Ingredienser
4 port
500 g kycklingfilé
Arla® smör
1 tsk salt
2 vitlöksklyftor
2 dl Arla Köket® lätt crème fraiche
½ hönsbuljongtärning
1 msk riven färsk ingefära
1 tsk sambal oelek
2 päron
1 dl rostade, grovhackade valnötter
½ dl grovhackad mynta

Gör så här

Skär kycklingfiléerna i bitar på längden. Salta och bryn dem i smör
i en stekpanna. Skala och hacka vitlöken. Blanda crème fraiche,
buljongtärning, vitlök, ingefära och sambal oelek i en gryta. Lägg i
kycklingen. Låt koka under lock ca 5 min. Dela päronen i klyftor och ta
bort kärnorna. Stek klyftorna i smör i en stekpanna. Lägg ner dem i
grytan och strö över valnötter och mynta. Servera med kokt ris,
gärna vildrisblandning.

Otroligt gott och definitivt värt att prova för er därhemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0