My weekend in a big city

 
Helgen har spenderats hos fina vänner i Göteborg. Skratt, mat, fest,
pyjamasparty, vinkvällar, OTH, Haga, tacos och bebis kan sammafatta
min helg rätt så bra.
 
Började med en ensam roadtrip på fredagen uppåt i landet. Följt av 
bio, Magic Mike (sevärd för alla tjejer som vill se snygga killar).
Thaimat och mys på balkongen med tjejsnack och några koppar te.
Lördagen kickades igången med en superfrukost ala America med 
pannkakor, fruktfat och massor massor mer. Sedan gjorde vi stan några
timmar för att på eftermiddagen bege oss hemmåt för tacos
(till Filippas stora glädje),några glas senare befann vi oss på
Vasastans restaurang för några drinkar och ytterliggare tjejsnack.
Idas kompisar, Matilda och Ellinor kom för att göra oss sällskap.
Tätt följt av Idol- Alice. Några drinkar och några kronor senare begav vi
oss hemmåt för kanelbulle, mjölk och OTH i sängen. 
 
Kan ni förstå storleken på kanelbullen. Fatet den ligger på är en mattallrik.
Bullen var seriöt lika stor som mitt huvud (om inte mer), och vägde ett
x antal kilo. Med andra ord, den va jäääääätetung!
Jag är fortfarande i chock efter den gigantiska kanelbullen. Kommer jag
någonsin få se en lika stor kanelbulle någonsin igen?
 
Söndagen, idag, har spenderats hos Filippa. Med bebismys
(4 veckor gamla Jonis).
 
Och nu sitter jag här. Om 7 dagar sitter jag i Spanien. Jag är så exalterad
och nervös på hur det kommer bli. Jag tror det kommer bli hur bra som
helst. Den närmsta veckan kommer der nog bli en hel del Spanien snack,
men det får ni stå ut med. 
Nu ska jag fortsätta skypa med min bästa vän. Hon sitter i Norrtälje
och snackar om filmer. Bäst att återgå. 
Ha´de!
 

Kommentarer
Postat av: Moster Annelie

Älska Göteborg! Bullen kommer säkert från kaféet Husaren i Haga - där gör de gigantiska kakor och bullar. Älska!

2012-09-02 @ 20:36:38
URL: http://caranlachiel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0