Sommar, sol, vattenmelon, en drink och UMEÅ!

Oj! Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Hela förra veckan gick i E.T.T. Några inlägg fick ni allt. Helgen började med jobb hela fredagen. Skönt och väldigt roligt! Lördag morgon åkte jag och lillasyster till vår minsta kusin och moster med man för att fira lillen som inte är så liten längre. Hela 2 år och dagen till äta blev han klippt och allt. Det var en mysigt kalas med massor av presenten, god smörgåstårta som dessutom var hemmagjord, ännu goda labantårta som smakade himmelriket och jag fick ju träffa min mormor som jag inte gjort på väldigt länge! Det va väldigt bra tycker jag. Efter kalaset, när alla hade åkt hem, åkte jag, lillasyster och moster till affären och köpte massor med chips och mega ostbågar. Vi hamnade framför TVn och vid 11 gick vi och la oss. Helt utslagna. Det tar på krafterna att vara på kalas ska jag säga! Vaknade upp vid 7 och va lagom pigg. Gick ner och satte mig vid tv rutan med Mathilda som vaknade trettio minuter senare. Annelie vaknade och sist av alla vaknade Erik, som vid det laget hade sovit 14 timmar. Få ett barn att sova 14 timmar på två år utan att vakna, det är minsann inte dåligt! I alla fall! Åt frukost, packade ihop våra saker och körde hem från Jönköping. Direkt när jag kom hem var det bara att packa om väskan. Träffade bästa vän som så snällt hjälpte mig med detta och vid sjutiden bar det av till Ängelholmsflygplats för att flyga till stockholmo, väntade 2 timmar, flög sedan vidare till ume! Var framme vid tolv, helt utslagen! Direkt till vandrarhemmet, bädda och sedan sov jag sov ett litet barn i 6 timmar. Då ringde min klocka. Imorse var jag tvungen att gå på skor och byxjakt till skolan. Jag hittade vad jag skulle och hur jag tog mig tillbaka till stan får industriområdet från ingenstans tog jag mig till skolan där jag spenderat större delen av dagen! Jag har rimmat, torrrimmat,, brundit, bräserat och gjort massor av annat som har med kött att göra! Jag har även satt en surdeg på jäsning som ska bli baguetter på fredag! Resten av kvällen ska jag spendera här på mitt rum! Jag ska inte röra en fena. På vägen hem från skolan gick jag inom stan och köpte melon, dricka, joghurt och banan som jag kan mumsa på ikväll för jag hade inte planerat att sätta min fot utan för denna dörren, med undantag för toalettbesök. Kvällen ska spenderat framför O.C och inget annat!
Nu känner jag att ni fått en mindre uppsats av mig här och det blev mycket att skriva och ännu mer att läsa men så får det bli ibland. Kan inte hjälpas.
Jag är sugen på sommar, sol, vattenmelon och en drink i min högra hand!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0