Ingen är som jag



Jag är väldigt dålig på att göra lunch till mig själv när jag är ensam hemma.
Helt enkelt av 2 anledningar.
1. Det är skittråkigt att laga mat till sig själv.
2. Hur kul är det att sedan städa köket.
Föredrar oftast något enkelt om det blir lunch över huvud taget. Ibland nöjer
jag mig med en glass. Idag tänkte jag vara lite duktig. Ny vecka, nya tag och
ett nytt mål är lunchen. Så alltså blev det en sallad
(isberg, vi hade inget annat hemma), gurka, lite fjärilsmakaroner samt
hemmagjorda krutonger. Till det ett stort glas med iste!
Enkelt, gott och nu sitter jag här proppmätt! Det är precis så en lunch ska se
ut för att jag inte ska tröttna, och då utbildar jag mig ändå till kock. Konstigt
det där hur man resonerar ibland.

Nu ska jag återgå till skolarbetet som endast ska rättas sedan skickar jag in
det och sedan är jag klar. Hur skönt som helst. En sten lyfts från mina axlar!
Efter det blir det att ta hand om tvätten och kanske hoppa in i duschen för att
bli lite fräsch, vem vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0