Hos min frisör


Igår var jag hos min frisör för att snygga till mig lite i håret. Lite toppning och
uttunning blev det denna gången. Men det hör egentligen inte till. Det jag skulle
berätta är. Min frisör Maria har en son som heter Max. Han är 3 år gammal. Han
har lite svårt att uttala X och det blir  -sk- istället för -ks- som det egentligen ska
uttalas. Med tanke att han själv heter MAX så blir hans eget namn uttalat Mask.

När han får frågan van han ätit till middag blir det lask (lax). Men det roligaste hon
berättade var ändå vad han äter till frukost får man svaret

- Cornflask

Vilket jag personligen tycker låter som cornfläsk och det hör ju alla att det låter 
faktiskt ganska äckligt!
Detta var i alla fall väldigt rogivande då jag satt i frisörstolen och blev tillpiffad.
Lite vardagsglädje en torsdagskväll är aldrig fel!


Kommentarer
Postat av: Lilla Li

Du det där känner jag igen från en viss liten dam som hade svårt att säga -st i följd vilket istället blev -ts. Tsaket. Ja för det är ju lättare att säga än staket.

2011-03-11 @ 15:10:12
URL: http://allteftersom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0