Min bästa vän och jag


Det hel började 2005. Vi blev presenterade för varandra och sedan dess har hon och jag varit ETT. Vi två tillsammans är oslagbara i allt, och jag menar verkligen allt! Det började som sagt 2005, men där har jag inga bilder. Det var innan jag fick en kamera! Haha. Samma år hände det verkligen supermycket också så det är inte så konstigt att det inte finns några bilder. Men i alla fall. Bortsett från 2005 så har jag massor med bilder!


Detta är alltså 2006. Sommaren 2006. Vi är 13 år, ska fylla 14 och befinner oss i Båstad där vi spenderade några nätter hos våran vän J´s mormor. Vi var små, jätte små. Detta är sommarlovet mellan 7an och 8an.


Denna bilden är tagen i augusti 2007. Här är E 15 år gammal. Jag ska fylla 15 på hösten. Vi är ute och äter kinamat med vår kompis C. Åh gud vad vi skrattade!


Jag följer med E´s familj för en långweekend till Öland. Det var i maj och sommaren har börjat visa sina spår. Det var varmt, härligt och jätteroligt. Här har jag och E kännt varandra i lite mer än 3 år. Vi har ingen aning om vad komma skall. Vi hade precis börjat gymnasiet och samma klass hösten innan.


Skolavslutningen i tvåan. På väg hem till Ängelholm för att fira hemma hos mig. Kvällen var oslagbar och minnesvärd, kanske för resten av livet?


Studenten och 3 månader innan hade jag och bästa vän varit vänner i 5 år. Detta firade vi med smörgåstårta som Es mamma gjort. Eller hur va det nu? Blev det någon smörgåstårta eller glömdes den av... Får nog fråga min andra hjärnhalva när hon kommer hem från jobb!


Och nu sitter vi här. På söndag har jag E varit bästa vänner i exakt 6 år. Känn på den ni! Jag är så otroligt tacksam över att ha en vän som E. Utan varandra vet nog varken hon eller jag vart vi befunnit oss idag. Vi säger ofta till varandra hur tacksamma vi är över att ha en bästa vän som den andra. Det är viktigt och jag är evigt tacksam! Hon känner mig utan och innan och ibland behöver jag inte ens säga något innan hon vet vad jag ska säga. Det kvittar om det är bra eller dåliga nyheter. Och om vi är mer normala med varandra, eller om vi egentligen blir så mycket klokare av varandras sällskap.. Jag vet faktiskt inte?



Men en sak vet jag! Bästa vän och jag kommer hålla ihop livet ut, även om jag bor på andra sidan jordklotet
eller om hon flyttar till KIRUNA!
Så ta hand om de ni har nära, man vet aldrig. Så inte för att jag måste utan för att jag vill så ska jag nu gå
och slänga iväg ett glatt sms till min allra bästa vän som hon kan läsa då hon slutat jobbet för att sedan
ta helg!


Kommentarer
Postat av: Lilla Li

Jättegulligt Sofia. Men allvarligt talat. Mellan 7:an och 8:an är man INTE 15/16 år gammal!

2011-03-07 @ 07:05:55
URL: http://allteftersom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0