Ångestfylld natt

Jag sitter vaken. Klockan är snart halv 2 på natten. Jag kan inte sova. Den senaste
tiden har det varit svårt, jobbigt, ångestfyllt på något sätt. För mycket att tänka, men
jag vet inte vad jag tänker på. Finns massor jag vill göra med så lite tid. Sitter nu
här mitt i natten, lyssnar på Bruce Springsteens låt Philadelphia och tänker att jag
vill åka till Philadelphia. Vet inte varför men låten är bra. Jag saknar något, något
i livet. Livet känns bra men det fattas något, något som jag inte kan sätta ord på.
Känslan jag har heter ångest, just nu, denna natt har jag ångest över något som
jag inte vet vad det är för något. Jag tänder istället lampan, gör något vettigt och
försöker somna om, får hoppas på bättre timmar.
Jag är här just nu, gör det bästa av saken, som jag alltid försöker.
Jag gör mitt bästa. Mitt allra bästa, mer än så kan jag inte göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0