Dateförfrågan på gymmet, är detta okej?

Såhär ligger det till. Jag blev frågad om att gå på date förra veckan. På gymmet. Detta är ju så osvenskt som det bara kan bli. Chocken är obeskrivlig. Och skrattanfallet nära. Såhär var det...
 
Jag var på gymmet. I sin vanliga ordning, pappa var bortrest så jag åkte dit själv. Mitt på dagen då det är mist folk och jag kan ha nästan (?!) hela ovanvåningen på friskis&svettis för mig själv. Jag körde 30 minuter på crosstrainern och kände mig grymt duktigt. Tyckte att jag orkar betydligt mer så jag bestämmer mig för gåbandet. Jag bestämmer mig för att gå så länge som mina fötter klarar av, jag hade 4 st sjuka skoskav som inte vad att leka med. Efter 30 minuter på gåbandet känner jag att det inte alls gör ont på fötterna så jag bestämmer mig för att gå i 45 minuter. Lagom träning för dagen tyckte jag.. När jag gått 40 minuter kliver det upp en man på bandet bredvid mig. Hej säger han och trevliga-fia ska ju alltid svara och vara så extremt himla check... Han frågar diverse saker. Vad heter du? Var bor du ? Ängelholm? Har du barn ? (Ehm, näää?) Hur gammal är du? Och så där höll det på ett tag. Rätt som det är frågar han mig, Vad ska du göra imorgon kväll? Skrattanfallet är inte långt borta och det jag får fram är Ehhhhhhhhh, vet inte än. Han gör ett nytt försök, Vad gör du på lördag då? Och så håller det på i 30 minuter. Tror att det är ett sånt här tillfälle man kan säga att dessa 30 minutrarna var vääääääääldigt långa! 
När jag sedan gått på bandet i 1 timme och 15 minuter lämnar han bandet. Men går över till styrkemaskinerna. Jag vill inte lämna gymmet och gå förbi. Tänk så säger han något liksom?! Så där går jag. I hopp om att han ska lämna ovanvåningen snart. Det gör han. Då hade jag gått i 8,5 km. Tanken som slog mig då. Har jag gått i över 1,5 timme och 8,5 km ska jag bannimej gå en mil. Sagt och gjort. En mil senare lämnar jag gymmet. Utsmygandes då risken för att han va där nere skulle var väldigt stor.
 
Detta är så osvenskt och så inte mig som det bara kan bli. Killen är 37 år gammal, kommer från Tanzania, bott i Sverige i 2 år och var ute efter en date. Jo men man tackar!
 
Senare samma kväll både ringer han mig och smsar mig. Feg-fia stiger in i bilden och vågar inte svara! 
Så... Nu vet ni det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Alltså Hahahaha! Sååå kul!

2013-04-17 @ 22:39:54
URL: http://carolinewedelsback.blogg.se
Postat av: Annelie Mannerström

Hahaha fegis. :-) Varifrån fick han ditt nummer dock? :-S

Svar: Ärligt så tror jag inte heller att du hade tackat ja ;) Han ville ge mig sitt nummer. Snäll som jag är säger jag ju ok. Sen trycker han på ring och vips så har han mitt nummer....
Sofia Granstrand

2013-04-18 @ 09:41:47
URL: http://caranlachiel.blogg.se/
Postat av: Annelie Mannerström

Menar mer att du var feg som inte svarade. Jag hade varit rätt hård mot honom tror jag. Typ sagt att jag inte var intresserad och fortsatte han skulle jag blivit otrevlig. :-)

Svar: Han har inte ringt mer efter det. Så han fattade nog... Hade han gjort det hade jag nog tillslut svarat och sagt att jag inte vill! ;)
Sofia Granstrand

2013-04-18 @ 12:09:20
URL: http://caranlachiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0